KÄRLEK

Åh!! Tjejen i "Swedish Directioner" gruppen som skrev det här då, hur underbar?!?!! Läs gärna, otroligt bra och fint skrivet, man blir helt rörd!

Det känns som att väldigt många i den här gruppen mår dåligt, har det svårt hemma/i skolan eller vad som helst. Ser jätteofta inlägg om att man känner sig ensam eller kommentarer lite här och var där någon förklarar sin jobbiga situation.


Jag tycker seriöst det är helt heartbreaking att läsa när någon av er har det jobbigt eller om när någon vill ta livet av sig eller när någon känner sig ensam osv för jag vet att det finns någon antingen ute i världen eller på internet eller vart som helst som bryr sig om er och ni är så himla underbara personer med fina insidor och utsidor och jag vet att någonting bra kommer att hända med era liv bara att ni kanske går igenom en svår tid som kan vara antingen i dagar, veckor eller år, bara att ni själva inte kan se att positiva saker också kan hända. Jag vet precis hur det känns när man inte tror på att någonting bra någonsin kommer att hända, jag vet hur svårt det är att tro på sig själv och hur svårt det är att tro på när någon säger att det kommer att bli bättre, men jag vill ändå säga det, det kommer att bli bättre. Jag är helt säker på att det kommer att bli bättre.

Jag hatar seriöst hur media har bestämt att såhär ser en perfekt kropp ut och såhär ser ett perfekt ansikte ut osv för det enda media gör är att redigera sina bilder/reklamer osv och sen publicera dem. Inte konstigt att folk är så himla osäkra på sig själva när media sprider så himla mycket falska perfektions-bilder och blabla. Även hur media tycker det är så fel med psykiska svårigheter och allt sånt där (kanske inte överallt men ni förstår vad jag menar?)
Jag vill att ni alla, även om vi aldrig pratat med mig, ska ta åt er och förstå att jag menar just dig och just er ALLA här för jag tycker ni är så himla vackra och jag vet inte vad.

Har ni det jobbigt hemma/i skolan/vart som helst, ångest, någon annan slags psykisk sjukdom/diagnos eller vad man nu säger, lider av ätstörningar, självskadebeteenden, självmordstankar, mobbning, vet jag att det kommer att bli bättre. Om ni har det jobbigt hemma så vet jag att era familjer egentligen bryr sig om er och inte vill er annat än det bästa. Jobbigt i skolan eller mobbning? Folk har allvarligt talat något fel när det kommer till mobbning, det är något med människor och alltid nästan behöva ha någon att hacka på. I skolor och andra ställen är det ALLTID någon som blir illa behandlad och får stå ut med kränkningar osv. Och det är ALDRIG på grund av något personen själv har gjort utan det bara blir så pga att någon får för sig att det är okej att hacka på en person utan anledning.
Jag vet även att det är otroligt jobbigt med ångest och sånt, men man lär sig tillslut att hantera den på ett eller annat sätt. Och om inte, så kan man alltid kontakta till exempel bup. Det är inget att skämmas för och inte heller något man ska behöva dölja för sina föräldrar. Självskadebeteenden tycker jag är så otroligt fel. Det lindrar kanske ångesten för stunden, men det hjälper inte över huvud taget. Det ger en massa ärr, oroliga föräldrar/vänner, kan bli svårare att få jobb i framtiden och stressen att hela tiden dölja sina sår och ärr är så otroligt mycket jobbigare än man tror, tänk efter själva ni som självskadar. Tycker inte ni att det är otroligt jobbigt att hela tiden gå och dölja det? Det tyckte i alla fall jag under den tiden jag dolde det. (Nu har jag dock varit skadefri i snart 3 månader, jag lovar er, om man verkligen vill sluta så kan man!) Det är inte värt att skada sig själv. Det gör bara det hela så mycket värre. 

Det finns så himla mycket osäkerheter och svårigheter som många skäms över. Otroligt många har dåligt självförtroende och känner pressen för grupptryck och sånt, men allt ni ska göra är att vara er själva. Det låter ju såhär ''men woah så säger alla'' men det är sant. Att vara sig själv är otroligt viktigt och du är bra precis som du är. Om du är dig själv hittar du lätt de vänner du trivs med, du hittar den partnern du kan trivas länge med och du kan leva på det sättet som får dig att må bra. 
Och om du tror att ''men ingen vill ju vara med mig, jag är för ful och jag är jobbig och min personlighet är det inget speciellt med'' så tror du helt fel.

JAg är helt säker på att ni alla har någon som bryr sig om er. Kanske någon i skolan, tänk efter vilka ni brukar prata med som är snälla mot er och vilka ni känner att ni kan vara glada med och vilka ni är er själva med. Kanske hemma? En syster, en bror, mamma, pappa? En kompis på internet som betyder mycket för dig eller till och med här i SWD. Jag lovar er att det alltid finns någon som bryr sig om dig, det kommer alltid att finnas någon som ser upp till dig och är stolt över den du är. 

Om du någonsin har funderat på att ta livet av dig eller skada dig själv och inte gjort det, så är jag stolt över dig. Om du gick till skolan med världens ångest och önskade att du stannat hemma men du kämpade dig igenom skoldagen, så är jag stolt över dig även då. För vissa är skolan ett skönt ställe, för vissa är det ett riktigt helvete och vilket som är okej.

Ingen av er är ful eller oduglig eller hatad, ni har de som tycker om er för den ni är och jag lovar att om ni skickar en bild på er själva där ni tycker att ni är ful så kan jag förklara för er varför ni inte är fula eller någonting sånt, för ni är fina både på insidan och utsidan och det suger så jävla hårt att många utav er inte vet om det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0