Uppdatering från hopptävlingen.

Under framridningen så var Eiro världigt mjuk och fin. Dock lite väl spänd och tittig i mellan åt. Det var lite svårt att rida i den vattenfyllda paddocken på grund av regnet. Men det gick. Vi hoppa några skutt och han var väldigt tittig och seg innan hindrena som han brukar vara när det är tävling eller liknande. Det var bättre mot slutet och det känndes rätt ok innan vi gick in på banan.

Vi red runt lite innan startsignal och han var även fin där. Mot första hindret var han lite seg och jag var inte riktigt med, därför sprang han för bi. Det blev bättre men han var lite seg och var inte riktigt med under resten av banan, det blir oftast lite i otack över hindrena och vi kommer inte överens när vi ska hoppa haha. Han hoppa lite när som, då det känns bäst helt enkelt. Men jag är nöjd. Med Carolina som var den andra ryttaren på 80cm så gick det också bra. Några travhopp och ett pet från trötta Eiro. Han har ju alltid haft lite svårt med sin galopp och sina bakben. Men vi är lika nöjda ändå! Fina häst! ♥

Här får ni en video från min runda. Blev lite dåligt ljus och ingen bra kamera direkt. Men lite ser ni nog :)

 


Kommentarer
Postat av: =) Linnéa Lindh

så fina ni är! <3

2012-06-17 @ 22:05:11
URL: http://linnealiindh.blogg.se
Postat av: Anonym

Härlig hoppning =)
Hehe.

Jag låg nog i sängen och smsade/kollade Merlin.
Haha.

Hur är det idag?=)

kram

2012-06-18 @ 11:12:18
Postat av: danten89

Härlig hoppning =) Hehe. Jag låg nog i sängen och smsade/kollade Merlin. Haha. Hur är det idag?=) kram

2012-06-18 @ 11:12:52
URL: http://animalcity.blogg.se
Postat av: therese ringman

du är ju hur duktig som helst moa . ni passar så bra ihop !synd att fina eiro sprang förbi men du var ju jätteduktig ändå . du rider eiro så bra tycker jag:)

2012-06-19 @ 11:14:37
URL: http://thereseringman.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0