Jag och Eiro - 1 år och 6 månader.

Nu är jag officiellt x-skötare på Eiro. Känns tugnt och bra. Men är mest glad över att Jessica har köpt en sådan underbar häst och att Eiro kommer få det mycket bättre. Och förmodligen bli en självsäker och lugn häst. 
 
Slutet av sommaren -11 hittade jag drömhästen. Den biffiga fuxen stod nyfiken i hagen. Eiro. Han var en speciell häst. Osäker och rädd. Jag vart riktigt glad när Thereza föreslog han för mig. En lugn och trygg skötare behövde han, den rollen fick jag ta. Eiro var helt oinriden när han kom till NORF. Han kunde varken galoppfattningar, skänkelvikning, gå stadigt på tygeln eller hoppa. Nu hade vi många år framför oss. Jag och Eiro tillsammans. 
 
 
Jag fick hoppautbilda Eiro. Hästen som inte ens kunde springa över bommar eller hoppa ett "hinder" på 30cm. Han som föredetta körhäst hade väldigt svårt att få med sig bakbenen och resten av kroppen över hinder.
 
 
Tiden gick. Eiro vart mer osäker, började attackera mot sin rädsla. Något som vi inte har kunnat fått ur hans huvud på över 1 år men kommer fortsätta tränas med hans nya ägare. Eiro utvecklades otroligt snabbt. Från att inte kunna sitta upp på honom utan att han skena iväg till att hoppa banor på 40cm.
 
Sen gick bara allt återigen så snabbt. Kommer knappt ihåg hans utveckling. Ett år efter hans inridning på NORF hoppar Eiro felfria banor på 85cm, går stadigt på tygeln, kan alla skolor, fina övergångar, mer samlad galopp, ja exakt det en utbildad häst kan. Och jag är otroligt stolt över han!
 
Min fina, fina prins. Vår tid är nu över, men det här senaste året har varit det lärorikaste för mig. Vi har utvecklats tillsammans. Du är den finaste hästen jag träffat. Kommer sakna oss ♥
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ponnydressyr

Vilken skillnad! superfina synd att eran tid är slut :(

2013-02-01 @ 16:07:38
URL: http://ponnydressyr.se
Postat av: therese ringman

tycker så synd om dig moa,det syndes att ni hade det bra ihop , roligt osv . tycker det är synd att han är såld , gillade också han jättemycket <3 ;(

2013-02-02 @ 09:53:48
URL: http://nattstad.se/tessssannn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0