Down

Jag har inte haft några down-dagar på riktigt länge och det har varit så himla skönt. Att bara få vara glad och lyckig utan att behöva ha något att må dåligt över.

Men efter jag har varit sjuk så ligger jag efter så mycket i både skolan och livet över huvud taget. Skolan har gett mig inre stress som jag led lite av för ett tag sedan. Det får jag när jag känner att jag inte hinner med livet, när saker ligger och väntar på att bli gjorda. Förra veckan spenderade jag varje dag hemma för träning, plugg och hundar. Sen hann jag inget mer. Och det får mig att må dåligt rent ut sagt. Prestera varje dag, hela tiden och få resultat är det jag förväntas av mig själv.

I helgen har jag umgåts med vänner och haft kul, vilker ger en energi och det behöver man ibland. Därför prioritera jag bort plugg och saker som borde göras. Hade en otrolig söndags ångest och var uppe halva natten för att dels plugga. Idag hade vi en relativt stor redovisning men jag kände mig helt menalt down. Så kunde helt enkelt inte, lärarna blev hur arga som helst och då fick jag prestationsångest. Såååå jobbigt. Hela dagen i skolan var jobbig.
 
Väl hemma så vände det som tur va. Hade inget planerat förutom plugg och lite annat småfix hemma. Så kunde slappna av utan stresset. Fick motivation till att köra slut hjärnan (gjorde klart flera arbeten och gjorde behövliga saker hemma) istället för kroppen. Jag vilade från träningen och stretchade ut kroppen ordentligt. Välbehövligt och skönt. Så denna dag vände och nu känner mig glad igen eftersom jag fokuserar på det positiva med dagen! 
 
 

Kommentarer
Postat av: danten89

Livet är en berg- och dalbana ;)
Det går upp och ner.

När ska redovisningen göras då? :)
Var det bara du som inte gjorde den?
Lärarna kan inte bli arga, egentligen, det är ju inte deras bekymmer? :P

Jag mår bra, sååå trött..
Men det ska botas med kaffe.

kram

2014-04-08 @ 12:41:58
URL: http://animalcity.blogg.se
Postat av: danten89

Livet är en berg- och dalbana ;)
Det går upp och ner.

När ska redovisningen göras då? :)
Var det bara du som inte gjorde den?
Lärarna kan inte bli arga, egentligen, det är ju inte deras bekymmer? :P

Jag mår bra, sååå trött..
Men det ska botas med kaffe.

kram

2014-04-08 @ 12:41:58
URL: http://animalcity.blogg.se
Postat av: Denise

Mår också dåligt och blir stressad när det är mycket press och många krav.. :/

2014-04-09 @ 18:35:35
URL: http://flingans.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0