Sköta-om-håret-tips!

♦ Platta, locka och blås inte håret på vardagar. Gör det istället när du ska på fest eller göra något speciellt. Spar verkligen mycket på håret. Och använd värmeskydd innan.
 
♦ Borsta inte håret för ofta.. Jag tycker verkligen att det hjälper. Själv borstar jag aldrig mitt hår.
 
♦ Om du har tunnt hår och vill få det tjockare dels längre, använd ricinoja. Kan hjälpa, har inte använt det så mycket men det hjälper i alla falll till om man vill få det tjockare.
 
♦ Sätt aldrig upp håret i toffs och liknande när det är blöt.. Och framförallt, borsta det aldrig då. Låt det självtorka fritt.
 
♦ Klipp inte håret för ofta. Kanske 4 gånger om året? Jag klipper typ aldrig håret, men det beror ju också på om man vill ändra frisyr. Vilket jag inte gör så mycket.
 
♦ Duscha inte håret för ofta, varannan dag eller mindre. Använd mindre shampoo och mer balsam. Använd schampoo som passar ditt hår och som du gillar.
 
♦ Hår olja, skitbra! En liten droppe på topparna. Håret blir lent, ser glansigt ut och minskar kluvna toppar som gör att håret går av. Finns på hm, typ som silikondroppar.
 
♦ Ta förebild på håret, sköt om håret som tipsen ovan och ta efter några månader en efterbild. Man bli mer spänd över att se reultat så man sköter nog om håret lite extra. Iaf jag!
 
 
Det här är egna tips som jag har använt mig av själv och som jag får resultat ifrån :)

Kommentarer
Postat av: merei

bra tips!

2013-01-15 @ 14:08:07
URL: http://ilromanista.se/
Postat av: merei

bra tips!

2013-01-15 @ 14:13:31
URL: http://ilromanista.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0