Vegetarian

Först var jag väldigt osäker på om jag skulle klara mig utan kött. Då var det mer som om det skulle bli jobbigt att laga annan mat till mig och missa det goda grillade köttet på sommaren.. Nu tänker jag helt tvärt emot än hur jag tänkte då. För det första så är veg-mat mycket godare, jag gör goda sallader, äter mycket kyckling, fisk och annan mat med mycket proteiner i. 
 
Jag har klarat mig utan kött i flera månader och det har inte alls varit svårt. Jag tycker jag gör en väldigt god gärning som inte äter några oskyldiga stackar djur, haha! Nej men jag blir bara äcklad över att tänka på kött och ett själ till varför jag sluta var dels för hästköttskandalen och nya saker jag fick veta som halal slakt osv osv. Nej, aldrig mer kött tills jag verkligen VILL ha!


Kommentarer
Postat av: danten89

Men Moa du såg la på farmen=?
Du såg ju hur dem slaktade köttet där? ;)
Haha.

Jaha, men man vill ha en bra mobil med kamera och nät och Instagram^^
haha.
kram

2013-04-22 @ 20:34:05
URL: http://animalcity.blogg.se
Postat av: jessie

va ja vet så ingår varken fisk, skaldjur och speciellt inte kyckling i en vegatirsk kost, möjligtvis om man kör fusk varianten men inte annars:P

2013-04-23 @ 09:54:29
URL: http://4-everexistwithyou.blogspot.com/
Postat av: Martina

Haha hej Moa! Måste bara skriva detta för att jag tycker det skrivs så mycket "dubbelmoral" när det gäller all "så synd om djuren".

Jag tänkte börja med att säga att kyckling är väl också kött haha?
Tänkte också säga att idag dödas djur för mycket annat än att ge oss mat, pälsen vi har på oss, dunet i jackan, läderskorna, bältet du har osv. Vi har ständigt på oss saker som djuren mist livet för, därför är det ju faktiskt en bra sak att vi tar vara på köttet så att det inte går till spillo!
Det går ju typ i en cirkel (haha vet inte hur jag ska förklara) men det är ju viktigt att ta vara på allt på ett djur, sedan pågår det ju hemska slaktnings metoder och det finns djur som mister livet för bara päls och ben mm. men som sagt är det ju också bra att vi tar vara på köttet!
Bra jobbat att du gör något du tror på! :)

Svar: Hej Martina, haha! Jag vet mycket om hur det går till med djuren i dagens samhälle osv och är emot både pälsindustrin och slakt på "dumma" sätt. Skulle aldrig köpa någon äkta päls och bära det! Jag har helt enkelt läst för mycket om hur slakt kan gå till och vill liksom inte bidra till det. Sen äter jag inte kött p.g.a hästskandalen då jag absolut inte vill stoppa i mig hästkött! Det finns olika sortens vegetarianer och jag kör väl lite på fuskvarianten då jag inte har lika stort hjärta till kycklingar eller fiskar. Och att det fortfarande är gott att äta. Nu när jag tränar mycket så är det viktigt med proteiner och det känns lite sådär att sluta med "allt" kött. Och jag tycker det är riktigt synd att döda oskyldiga djur faktiskt, men det är ju så det är. Hoppas det här gjorde det lite klarare för hur jag menar :)
Moa Mildén

2013-04-23 @ 16:05:22
URL: http://martina.stahl%40yahoo.se
Postat av: Martina

Nice att jag skrev min e-post på fel ruta, go for it!

2013-04-23 @ 16:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0