Hur ska bra ridbilder se ut?

Något jag verkligen stör mig på att se, (oftast hos mindre hästbloggar) är dåliga ridbilder. För det första är det helt ointressant att kolla på och hästen ser typ väldigt ful ut, haha.

Sen tycker jag inte att det finns en förklaring på "jag vill bara visa hur fin han var under passet". Jag menar, bara för att hästens böjer på nacken så betyder det inte att hästen ser fin ut och jag rider hästen bra. Utan allt ser bara så oproffsigt ut. Ska ge lite förslag.

Här har vi typiska "failbilder". Som är tråkiga att se på. Då antingen bakben eller framben inte är med.


Medans här är otroliga snygga bilder. Tydligt bakbens engagemang på typiska galoppbilder:




Och den typiska travbilden då två av benen möts ordentligt. 
 
Haha suger på förklaring men tror ni fattar! Har fått väldigt många hästbloggs-läsare så ville bara ge lite tips :) Sen kan det ju vara svårt för fotografen att få sånna bilder, men det är träning som gäller. Men kolla på hästens ben på dem 3 nedersta bilderna så fattar ni nog hur ni ska fånga dem. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: danten89

Jag fattar och jag brukar vara trögare än trögast ibland xD

Ja men bara själva resan? :D
Åka buss, sova, gå på Ullared :D
Fan så skoj :)
Robin och jag är så på :D
Är ni?
kram

2013-04-07 @ 16:23:14
URL: http://animalcity.blogg.se
Postat av: Wilma

Svar: Hihi varsågod! (:

2013-04-07 @ 17:58:10
URL: http://wilmalotta.blogg.se
Postat av: Anonym

va bra du förklara! brukar också störa mig på sånna bilder :p

2013-04-07 @ 18:36:34
Postat av: danten89

Haah :D

Men liksom man åker på fredagsförmiddagen och så kommer hem lördagskvällen :)
Grymt att bara komma bort för en natt.
Shoppa loss och så äter man gott inne på Ullared osv :D
Dem har ju allt där typ, så man hittar nog alltid nåt?^^

kram

2013-04-08 @ 07:43:56
URL: http://animalcity.blogg.se
Postat av: My

Hej Hallå, hittade hit av en slump... Väldigt trevlig blogg och super fin header!
Nyfiken och vill följa nedräkning för föl 2013? Första är beräknad om 22 dygn redan och andra ska ha den 21/Maj...
Kram My

2013-04-11 @ 21:28:44
URL: http://www.myes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0