Fina ponnysar ridna

Har varit i stallet hela dagen. Åkte runt halv 5 och kom hem halv 10. Mys på högnivå kan jag medge. Sånna här dagar gör mig på bra humör!

Red först ett dressyrpass på Isak, det gick bättre än förväntat. I framridningen var han dock helt omöjlig. Efter mer kämpande så vart han strålande. Klockrena ryggningar och gick jättefint och runt i formen, efter önskan! Dutti ponny :D

Myste och fixa sen hos Wheera, har ju henne varje måndag Tanken var från början en uteritt men fick istället rida barbacka p.g.a att hon hade någon vätskefylld knöl nedanför manken. Ingen visste vad det kunde vara och hon ömma inte så mycket, men för säkerhets skull red jag utan sadel. Tack och lov för det! Hon visa sina allra bästa sidor utan sadel. Nu blir det bara barbacka ridning för mig på henne vartefter!

Hon vart mjukare och mer följsammare efter lite mjukgörande, fina flyttningar och hon var superpigg stundtals. I galoppen blir hon gärna lite för busig. Hon gjorde en hel del bocksprång i farten, stanna även upp på stället, drog ner huvudet och studsa. Det västa under galoppen var att hon först stanna upp, bocka ett antal gånger, sedan ställde hon sig på bakbenen. Därefter föll jag rakt ner med muttan (haha älskar ordet) på manken och fick skapligt ont haha. Hästen gjorde min dag. 

Efter sånna här underbara dagar med fina hästar, då somnar jag gott ♥


Nu lägger jag mig och läser en bok och sen sover gott. Godnatt på er!

Kommentarer
Postat av: Carro - http://four.blogg.se/

sv: Tack!

Önskar dig en toppen tisdag! :D

2012-06-04 @ 23:56:04
URL: http://four.blogg.se/
Postat av: danten89

Like the clip^^



Ja gör det imorn om du vill, känn ingen stress/brådska? :P



Ja precis, hellre det lilla, än det stora :)



Vilken bok?



Ska se ett merlin avsnitt och sen sova :)



Kram

2012-06-05 @ 00:16:08
URL: http://animalcity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0